7amo2a al 7emsh

اهلا بك ف منتديات حموقه الحمش

نتمنى ان يعجبك المنتدى

وتبدا فالمشاركه الفعاله فيه

وشكرا

محمود احمد السيد حنفى

انضم إلى المنتدى ، فالأمر سريع وسهل

7amo2a al 7emsh

اهلا بك ف منتديات حموقه الحمش

نتمنى ان يعجبك المنتدى

وتبدا فالمشاركه الفعاله فيه

وشكرا

محمود احمد السيد حنفى

7amo2a al 7emsh

هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.
7amo2a al 7emsh

منتدى يشمل كثير من المواضيع ف مختلف المجالات

دخول

لقد نسيت كلمة السر

المواضيع الأخيرة

» gdgdgdgdgddgdgdg
Learning OpenGL ES for iOS I_icon_minitimeالخميس نوفمبر 29, 2012 12:38 pm من طرف Admin

»  حصرى عملاق الحماية Avira 2013 13.0.0.2681 Final فى اصدارته الانتى فيرس والانترنت سيكورتى
Learning OpenGL ES for iOS I_icon_minitimeالخميس سبتمبر 27, 2012 5:33 pm من طرف Admin

» حدث في مثل هذا اليوم 2 فبراير
Learning OpenGL ES for iOS I_icon_minitimeالخميس سبتمبر 27, 2012 4:01 pm من طرف Admin

» حدث في مثل هذا اليوم 2/1 الاول من فبراير
Learning OpenGL ES for iOS I_icon_minitimeالخميس سبتمبر 27, 2012 3:57 pm من طرف Admin

» حدث فى مثل هذا اليوم 31 يناير
Learning OpenGL ES for iOS I_icon_minitimeالخميس سبتمبر 27, 2012 3:55 pm من طرف Admin

» حدث فى مثل هذا اليوم 30 يناير
Learning OpenGL ES for iOS I_icon_minitimeالخميس سبتمبر 27, 2012 3:53 pm من طرف Admin

»  حدث في مثل هذا اليوم 29 يناير
Learning OpenGL ES for iOS I_icon_minitimeالخميس سبتمبر 27, 2012 3:51 pm من طرف Admin

» حدث فى مثل هذا اليوم28 يناير
Learning OpenGL ES for iOS I_icon_minitimeالخميس سبتمبر 27, 2012 3:49 pm من طرف Admin

»  حدث فى مثل هذا اليوم 27 يناير
Learning OpenGL ES for iOS I_icon_minitimeالخميس سبتمبر 27, 2012 3:47 pm من طرف Admin

Friends Forever

    Learning OpenGL ES for iOS

    Admin
    Admin
    Admin
    Admin

    عدد المساهمات : 488
    نقاط : 54645
    السٌّمعَة : 307
    تاريخ التسجيل : 27/08/2012
    العمر : 32
    24092012

    Learning OpenGL ES for iOS Empty Learning OpenGL ES for iOS

    مُساهمة من طرف Admin



    Learning OpenGL ES for iOS 57bb3a9dc6f138d17f7f4d8a12cb596f

    Learning OpenGL ES for iOS
    Ad--son-Wes-y Pro-ssional (July 2012) | ISBN: 0321741838 | PDF + EPUB | 352 pages | 32.3 MB


    Get Started Fast with Modern OpenGL ES Graphics Programming for iPhone, iPod touch, and iPad

    OpenGL ES technology underlies the user interface and graphical capabilities of Apple’s iPhone, iPod touch, and iPad–as well as devices ranging from video-game consoles and aircraft-cockpit displays to non-Apple smartphones. In this friendly, thorough introduction, Erik M. Buck shows how to make the most of Open GL ES in Apple’s iOS environment.


    This highly anticipated title focuses on modern, efficient approaches that use the newest versions of OpenGL ES, helping you avoid the irrelevant, obsolete, and misleading techniques that litter the Internet. Buck embraces Objective-C and Cocoa Touch, showing how to leverage Apple’s powerful, elegant GLKit framework to maximize your productivity, achieve tight platform integration, and deliver exceptionally polished apps.

    If you’ve written C or C++ code and know object-oriented programming basics, this title brings together everything you need to fully master OpenGL ES graphics for iOS–including downloadable examples specifically designed to jumpstart your own projects.

    Coverage includes

    Understanding core OpenGL ES computer graphics concepts and iOS graphics architecture
    Integrating Cocoa Touch with OpenGL ES to leverage the power of Apple’s platform
    Creating textures from start to finish: opacity, blending, multi-texturing, and compression
    Simulating ambient, diffuse, and specular light
    Using transformations to render 3D geometric objects from any point of view
    Animating scenes by controlling time through application logic
    Partitioning data to draw expansive outdoor scenes with rolling terrain
    Detecting and handling user interaction with 3D geometry
    Implementing special effects ranging from skyboxes to particles and billboards
    Systematically optimizing graphics performance
    Understanding the essential linear algebra concepts used in computer graphics
    Designing and constructing a complete simulation that incorporates everything you’ve learned

    Table of Contents

    1. Using Modern Mobile Graphics Hardware
    2. Making the Hardware Work for You
    3. Textures
    4. Shedding Some Light
    5. Changing Your Point of View
    6. Animation
    7. Loading and Using Models
    8. Special Effects
    9. Optimization
    10. Terrain and Picking
    11. Math Cheat Sheet
    12. Putting It All Together

    Download

    Click-Here

    OR

    Here
    مُشاطرة هذه المقالة على: reddit

    لا يوجد حالياً أي تعليق

      مواضيع مماثلة

      -

      الوقت/التاريخ الآن هو الخميس نوفمبر 21, 2024 1:02 pm